17 Ocak 2016 Pazar

DAHİLERİMİZ KÖRELİYOR


Didem Uzun



Özgün Eğitimciler Derneği ( ÖZEDER ) kurucu üyelerinden Halit Alper Alkaç ile eğitim sistemi ve derneği hakkında sohbet ettik. Alper Bey eğitim sisteminde ki yanlışlıkları ve okulunda ki faaliyetleri bizimle paylaştı.



Bu derneği kurarken ne amaçladınız?
Biz bu derneği kurarken sadece bir öğretmen olarak kalmak istemediğimizi fark ettik ve bu amaçla yola çıktık. Biz körelten eğitim sistemine karşı çocuklarımızın zeka seviyelerini en ileri düzeyde tutmayı amaçlıyoruz. Bizim kurulma amacımızın üç basamağı var. Çocuklar, veliler ve öğretmenler. Velilerimize dünyada ki her şeyin üniversiteye kadar gidip bir bölüm seçmek olmadığını analatmaya çalışıyoruz. 

Bu eğitim sistemi neden zararlı ?

Çocuklarımız a,b,c,d ve e' yi seçerek hiçbir yetenek alanları ve becerileri umursanmadan sadece bu şıklar etrafında üniversite kazanıp mezun olmaya kadar gidiyor. Ama sonunda mutsuz ve körelmiş bireyler ortaya çıkıyor.

Etkinlikleriniz nelerdir?

Zeka oyunları, yaratıcı drama, robotik kodlama, düşünme becerileri, yaratıcı yazarlık, hızlı okuma ve eğlenceli matematik. Robotik kodlama kendi içinde üçe ayrılıyor; 6 yaş giriş seviyeden başluyor, 8-9 yaş kodlamaya giriyor, kendi robotlarını kendileri kodluyorlar ve ileri robotik dediğimiz aşamada çocuklar kendi başlarına bir organizasyon yapabilecek duruma gelerek atölyelerde çalışmalarına başlıyorlar. 

Her öğrenci aynı hızda mı öğreniyor?

Tabi ki hayır. Her öğrencinin farklı bir öğrenme gücü ve hızı vardır. Biz atölyemizde bunu en yüksek seviyede tutmaya çalışıyoruz.

Alper Bey sınıflarınızı ne şekilde planlıyorsunuz?

Bizim sınıflarımız 12'şer kişilik,6-13 yaş arası oluyor. Sınıflarımızı planlarken tabiri caizse çocuklarımızı fabrikadan çıkmış gibi üretim tarihlerine göre bir araya getirmiyoruz. Bize göre her çocuğun mutlaka bir yetenek alanı vardır ve bu yetenek alanı yaşıtlarından ileridir. İstiyoruz ki yaş kavramının ortadan kalktığı bir ortamda öğrenme gerçekleşsin. 



Alper Bey, çok güzel bir örnek ile eğitim sisteminin çocuklarımızı nasıl körelttiğini bizlere açıklıyor.

" Yurt dışında bir araştırma yapılıyor. Bu araştırma da henüz hiçbir eğitim almamış 3 buçuk yaşındaki çocuklara " Size bir ataç versek, kaç farklı şekilde kullanırsınız? " diye soruluyor. Çocuklar 10,20,60 tan sonra ; ' Bu ataç yapıştırılabilir mi ? ', ' Ağaç boyunda olabilir mi ? ' gibi sorular sormaya başlıyorlar ve test sonucunda çocukların %98'i dahi çıkıyor. Yine aynı çocuklara anaokulu ve ilkokul eğitimlerinden sonra bir test yapılıyor. Bu test sonucunda da çocukların %50'si dahi çıkıyor. Ortaokul eğitimlerinden sonra bir test daha yapılıyor ve bu sefer aynı çocukların dahilik oranları %13'e geriliyor. İşte bu araştırma ve sonucu bize şunu gösteriyor ki bize dahi olarak verilen çocuklarımızı eğitim sistemi ile köreltiyoruz. "


0 yorum :

Yorum Gönder

 

KIDIES ÇOCUK HABERLERİ Template by Ipietoon Cute Blog Design

Blogger Templates